30.5.16

Synesthetic Re-action | 8ο X-Dream Festival


Synesthetic Re-action
7 Ιουλίου 2016, και ώρα 21:00
στο Ίδρυμα ARTos

Μέσα στα πλαίσια του 8ου X-dream Festival

«Αισθάνομαι αυτό που τραγουδάω και τραγουδάω ό, τι αισθάνομαι, βλέπω αυτό που ακούω και ακούω ό, τι βλέπω.
Το κόβω και το κολλάω. Κοιτάζω πίσω και σας λέω τι βλέπω.
Με τον τρόπο μου, στα χαρτιά μου και στα χέρια μου, το τραγουδάω για εσάς.
Το γράφω με γράσο στους πίνακές μου, έτσι ώστε ο ήχος μου να παραμείνει.
Το φωνάζω δυνατά με τη σιγανή φωνή μου. Το κρατάω ενωμένο - αυτό είμαι.

Η πένα στο χαρτί μου με κρατά ζεστή.
Το νήμα της ζωής μου είναι το καταφύγιο μου.
Στο σχήμα του κοκκινισμένου 8 θα παραμείνω για πάντα»

Το Ίδρυμα ARTos παρουσιάζει την οπτική και μουσική παράσταση Synesthetic Re-action, η οποία αναπτύχθηκε μέσα στα πλαίσια της εβδομαδιαίας Εικαστικής Φιλοξενίας της καλλιτέχνιδας, μουσικού, συνθέτριας και στοχάστριας Ida-Marie Corell (DE), στο Ίδρυμα ARTos, Λευκωσία, Κύπρος. Η παράσταση βασίζεται σε μια διαδικασία συλλογής και τεκμηρίωσης τοπικών υλικών και βίντεο και την παραγωγή μιας μουσικής σύνθεσης και ενός κοστουμιού φτιαγμένο από πλαστικό και άλλα υλικά. Το Synesthestic Re-action λαμβάνει χώρα στις 7 Ιουλίου 2016, και ώρα 21:00, στο Ίδρυμα ARTos, μέσα στα πλαίσια του 8ου X-Dream Festival και με τη στήριξη των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Εν καιρώ παγκόσμιας μαζικής παραγωγής, κατανάλωσης, παγκόσμιας «trash» κουλτούρας και τεχνικής αναπαραγωγής, το έργο της καλλιτέχνιδας παρέχει πρόσβαση σε «offline», αναλογικές, συναισθητικές και, ως εκ τούτου, σπάνιες και ζωντανές εμπειρίες. Κάθε παράσταση, καταγραφή (ηχογράφηση/βιντεογράφηση) και παρουσίαση είναι μοναδική, μιας και δεν τυγχάνει ποτέ επανάληψης.

Λίγα λόγια για την Ida-Marie Corell:
Το καλλιτεχνικό έργο της Δρ. Ida-Marie Corell βρίσκετε στη διασταύρωση της μουσικής, της τέχνης και της μετάδοσης γνώσεων. Το διεπιστημονικό της έργο καταπιάνεται με θέματα όπως ο μαζικός καταναλωτισμός, η ταυτότητα, η συναισθησία, το συναίσθημα, το πλαστικό, οι πλαστικές σακούλες και η αίσθηση. Η διατριβή της «Η φαινομενολογία των πλαστικών σακουλιών" (The phenomenology of the plastic bags) κέρδισε την εκδοτική επιχορήγηση «edition angewandte» του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βιέννης και δημοσιεύθηκε το 2011 με τίτλο "Alltagsobjekt Plastiktüte" στο Springer Wien New York  Verlag. Το 2ο της βιβλίο "Ο καλλιτέχνης είναι κάτοικος" (The artist is resident) κέρδισε την εκδοτική επιχορήγηση "Florian und Ursula Werner" και το βραβείο Kunsthalle Arlberg 1800 Art 2013.

Μεταξύ άλλων η Corell παρουσίασε τη δουλειά της στη Μπιενάλε της Βενετίας, στη Μπιενάλε της Αθήνας, στο Μουσείο Τέχνης και Σχεδιασμού Winthertur Switzerland, στο MUDAC Lausanne Switzerland, στο MAK Vienna, στο Kuva Leonding, στο Kunstahlle Arlberg 1800, στο Marshtall Tent Oktoberfest Munich, στο Piano City Milano, στο AUB Beirut Lebanon, στο DeAppel Amsterdam, στο Generali Foundation Vienna, στο Gallery Weekend Berlin, στο Frieze London κτλ.

No comments:

Post a Comment